Figura professionale: Service Manager
Nome Cognome | : A. M. | Età | : 46 |
---|---|---|---|
Cellulare/Telefono | : Riservato! | : Riservato! | |
CV Allegato | : Riservato! | Categoria CV | : Project Manager/Architetto SW/ IT Manager |
Sede preferita | : Milano |
Accesso Full al database con 29.998 CV a partire da € 5,00 ABBONATI SUBITO!
Sommario
Esperienze
Marzo 2017 – Oggi Figura ricoperta Head of Operations Datore di lavoro CTDI Rome S.r.l. Luogo Assago (MI)
Principali attività e responsabilità Main responsibilities: programs Profit & Loss, management and monitoring of performances of the in-house repair line and Logistics department. Setup repair and Logistics processes for new product line. Resources planning. Management of a network of external repair centers (sub-contractors)
Main results achieved:
? Setup of a new repair line in Assago (CAPEX about 250’000€)
? Setup spare parts distribution center in Assago (including IT system development)
? Identified and activated about 50 external repair centers
? Setup measuring and monitoring system for sub-contractor service
? Increase in productivity in Rome (+20%),
? Improvement of Turn Around Time in Rome (from 3 to 1.3 days)
? Improvement of customer satisfaction in Rome (from 88/100 to 95/100)
Novembre 2014 – Febbraio 2017 Figura ricoperta CTDI Solutions S.r.l. Datore di lavoro Service Manager Luogo Roma
Principali attività e responsabilità Main responsibilities: hand-over of know—how from previous Company owner. Being the single point of contact for the Customer (Samsung). New process introduction and optimization. KPI monitoring. Management of the network of external repair centers (60)
Main achieved result:
? Completed successfully the hand-over of all activities and know-how from the former owner of the Company
? Industrial process approach introduced
? Increased market share with the Customer (from: 30% to 60%)
? Definition of new KPIs
? Management of a network of 60 “Quick Repair Shops” all over central and southern Italy
? Business development
Aprile 2010 – Ottobre 2014 Figura ricoperta Repair Service Manager Datore di lavoro CTDi S.r.l. Luogo Assago
Principali attività e responsabilità Main responsibilities: Responsible for the repair line activities and costs savings & monitoring. Introduce new process and new repair lines/business. Support to business development.
Head of Operations at interim for 3 months (Jan-Mar 2013) for supporting the reorganization of the Spanish branch: during this period I was responsible for process improvement, cost reduction and optimization of the local Operations.
Istruzione e Formazione
Data
Settembre 2008
Titolo della qualifica rilasciata
Master in business administration and general mana
Istituto di istruzione o formazione
MIP – Politecnico di Milano
Luogo
Milano
Data
Aprile 2005
Titolo della qualifica rilasciata
Laurea in Ingegneria delle Telecomunicazioni
Istituto di istruzione o formazione
Politecnico di Milano
Luogo
Milano
Conoscenze linguistiche
Lingua
Italiano
Capacità di lettura/scrittura
Madrelingua
Capacità di espressione orale
Madrelingua
Lingua
English
Capacità di lettura/scrittura
Ottimo
Capacità di espressione orale
Ottimo
Lingua
French
Capacità di lettura/scrittura
Scolastico
Capacità di espressione orale
Scolastico
Lingua
German
Capacità di lettura/scrittura
Scolastico
Capacità di espressione orale
Scolastico
Conoscenze informatiche
Capacità e competenze informatiche
Windows
MS Office (VBA)
SAP
163 total views, 2 today