Figura professionale: Service Manager

Nome Cognome: A. M.Età: 46
Cellulare/Telefono: Riservato!E-mail: Riservato!
CV Allegato: Riservato!Categoria CV: Project Manager/Architetto SW/ IT Manager
Sede preferita: Milano

Accesso Full al database con 29.998 CV a partire da € 5,00    ABBONATI SUBITO!



Sommario

Service Manager

Esperienze

Marzo 2017 – Oggi Figura ricoperta Head of Operations Datore di lavoro CTDI Rome S.r.l. Luogo Assago (MI)

Principali attività e responsabilità Main responsibilities: programs Profit & Loss, management and monitoring of performances of the in-house repair line and Logistics department. Setup repair and Logistics processes for new product line. Resources planning. Management of a network of external repair centers (sub-contractors)
Main results achieved:
? Setup of a new repair line in Assago (CAPEX about 250’000€)
? Setup spare parts distribution center in Assago (including IT system development)
? Identified and activated about 50 external repair centers
? Setup measuring and monitoring system for sub-contractor service
? Increase in productivity in Rome (+20%),
? Improvement of Turn Around Time in Rome (from 3 to 1.3 days)
? Improvement of customer satisfaction in Rome (from 88/100 to 95/100)

Novembre 2014 – Febbraio 2017 Figura ricoperta CTDI Solutions S.r.l.  Datore di lavoro Service Manager Luogo Roma

Principali attività e responsabilità Main responsibilities: hand-over of know—how from previous Company owner. Being the single point of contact for the Customer (Samsung). New process introduction and optimization. KPI monitoring. Management of the network of external repair centers (60)
Main achieved result:
? Completed successfully the hand-over of all activities and know-how from the former owner of the Company
? Industrial process approach introduced
? Increased market share with the Customer (from: 30% to 60%)
? Definition of new KPIs
? Management of a network of 60 “Quick Repair Shops” all over central and southern Italy
? Business development

Aprile 2010 – Ottobre 2014 Figura ricoperta Repair Service Manager Datore di lavoro CTDi S.r.l. Luogo Assago

Principali attività e responsabilità Main responsibilities: Responsible for the repair line activities and costs savings & monitoring. Introduce new process and new repair lines/business. Support to business development.
Head of Operations at interim for 3 months (Jan-Mar 2013) for supporting the reorganization of the Spanish branch: during this period I was responsible for process improvement, cost reduction and optimization of the local Operations.

Istruzione e Formazione

Data

Settembre 2008

Titolo della qualifica rilasciata

Master in business administration and general mana

Istituto di istruzione o formazione

MIP – Politecnico di Milano

Luogo

Milano

Data

Aprile 2005

Titolo della qualifica rilasciata

Laurea in Ingegneria delle Telecomunicazioni

Istituto di istruzione o formazione

Politecnico di Milano

Luogo

Milano

Conoscenze linguistiche

Lingua

Italiano

Capacità di lettura/scrittura

Madrelingua

Capacità di espressione orale

Madrelingua

Lingua

English

Capacità di lettura/scrittura

Ottimo

Capacità di espressione orale

Ottimo

Lingua

French

Capacità di lettura/scrittura

Scolastico

Capacità di espressione orale

Scolastico

Lingua

German

Capacità di lettura/scrittura

Scolastico

Capacità di espressione orale

Scolastico

Conoscenze informatiche

Capacità e competenze informatiche

Windows

MS Office (VBA)

SAP

162 total views, 1 today